× Ana Sayfa Nilüfer Ölmezcan Yoga + Çocuk Yogası + Hamile Yogası + Yüz Yogası Reiki + Usui Reiki + Kundalini Reiki Galeri

Nilüfer Ölmezcan ile Hamile Yogası

Nilüfer Ölmezcan ile Hamile Yogası

Hamile yogası, hamilelik dönemini daha rahat geçirmek, nefes ve asana (yoga duruşu) çalışmalarıyla beli ve omurganın tümünü desteklemek, bulantı, kramp ve gerginlikleri hafifletmek, bedeni doğuma ve sonrasına hazırlamak üzere, muhakkak bir uzman eşliğinde uygulanan yoga çalışmasıdır. Hamile yogası yalnızca doğal doğuma hazırlananlar için değil, bebek bekleyen her kadın için çok faydalıdır.

Hamile yogasına ne zaman başlanmalı?

Çoğunlukla anne adayının fiziksel ve duygusal durumuna göre değişiklik göstermekle birlikte, muhakkak takip eden kadın doğum uzmanının da onayıyla, 14–15. haftalar civarında hamile yogası yapmaya başlanabilir. İlk trimester, yani ilk 3 aylık süreç, hem duygusal hem bedensel yorgunluk ve yoğun hisler içerebilen, bazı gebeliklerde, bebeğin tutunmasında nazik süreçler ya da özel durumlar içerebilen bir dönemdir. Bu nedenle hekimin onay verdiği ve anne adayının istekli olduğu durumlarda hafif bir uygulama yapılabilir. Ancak 14–15. haftalarda başlamayı önerilir.

Hamile yogasının faydaları nelerdir?

Hamile yogası anne ve bebek arasındaki bağlantıyı hissetmek için sakin ve gevşetici bir zemin hazırlarken, pelvis kaslarını, karnı ve sırtı güçlendirir. Nefes ve tonlama çalışmalarıyla gereksiz gerginlik bedenden uzaklaşırken, karın ve perinyum bölgelerini çalıştırıp güçlendirerek doğum kanalını doğuma hazırlar. Doğal doğum yapmayı planlayan anneler için hamile yogası, doğum kanalını gevşeterek bebeğin geçişine kolaylaştıran bir etki yapar.Hamile Yogası yalnızca doğal doğuma hazırlananlar için değil, bebek bekleyen her kadın için çok faydalıdır. Sezaryen doğum yapmayı planlayan anneler de hamilelik süresince hamile yogasının şifalı etkilerinden yararlanabiliyor. Daha kolay, güçlü ve uyumlu bir hamilelik dönemi geçirmek, beli korumak ve güvenli hareketlerle omurgaya destek vermek, gerginliği azaltmak için hamile yogası idealdir.